
یک خبر خوش تازه برای سالمندان داریم و آن این است که با اضافه کردن سویا به رژیم غذایی میتوانید جلوی این شکستگیهای شایع دوران پیری را بگیرید. این چیزی است که محققان سنگاپوری تاکید کرده اند.
آنها در بررسی خود که در مجله اپیدمیولوژی آمریکا منتشر شده متوجه شدند زنانی که مقدار متوسطی سویا در روز میخورند، 21 تا 36 درصد کمتر از سایرین دچار شکستگیهای لگن میشوند. منظور از مقدار متوسط حدود 7/2 گرم پروتئین سویا و 8/5 میلیگرم در هر 1000 کالری ایزوفلاون سویا است.
البته دقت داشته باشید که مصرف سویا تنها به خانمها کمک میکند و در آقایان تاثیری ندارد. این از خوش شانسی خانمها نیست بلکه علت این تفاوت بر میگردد به پوکی استخوان ناشی از یائسگی و نبود هورمونهای زنانه که در خانمهای مسن شایع است والبته آقایان از این نوع پوکی استخوان در امانند!
بد نیست بدانید پیش از این هم محققان چینی تاثیر سویا بر پیشگیری از شکستگی لگن را برسی کرده و به نتایج مشابهی رسیده بودند.
آخرین اخبار مرتبط با موضوع پزشكي : :: خودتان سرطان دهان را تشخیص دهید
:: خودتان سرطان دهان را تشخیص دهید
:: چگونه با دیابت کودکان برخورد کنیم؟
:: حرکت نرمشی برای جلوگیری از آرتروز
:: فلفل سیاه چربی را کنترل میکند
:: بانک اسپرم در شانگهای
:: مزایای پدر بودن
:: مراقب لامپهای کم مصرف باشید
:: هر پک قلیان برابر با ۲۰۰ نخ سیگار
:: ارتباط چشمهای گرد و دانه های سیاه بینی

